Monday 24 October 2011

KARNIVAL VESPA KEBANGSAAN DI TAMAN TASIK TITIWANGSA

21,22,23...3 hari aku habiskan masa aku kat taman tasik titwangsa...hahaha...memang ramai laa yang datang..group johor,melaka,perak,kedah,negori,kelantan,pahang sume turun..group thailand pon ade turun jugak..memang meriah laa konvoi tuh..dengan bunyi ekzos vespa..haha...

hari jumaat takde papew pon sebab cuaca lebat...sume budak-budak luar sume bertolak hari jumaat...hari jumaat tuh cume pendaftaran untuk tempat penginapan..tapi aku xdew laa nak menginap kat situ sebab rumah aku ngan titiwangsa 15 minit je da sampai...tapi dengar cerita..budak-budak kelantan ade yang eksiden..sebab hujan lebat sangat petang jumaat tuh...

hari sabtu pagi2 lagi dah pergi..sampai-sampai terus posing.....hehehe..ade gaya tak??hahaha...macam hampehh...tapi alhamdulillah cuaca hari tuh molep...

 vespa kesayanganku...JAV1181

ramai jugak lerr orang meniaga..bukak booth jual barang...tapi memang sakit laa lau nak beli waktu tuh...sebab harga melambung wooaa...hehehe..ramai jugak laa aku dapat kenal otai-otai vespa sebab aku pergi ngan otai jugak...takde kawan2 muda ..hehehe...nie antara gerai yang aku sempat amik gambor..



banyak barang tapi sayang bajet aku lari...hahaha...takpew laa..mungkin ade rezeki di lain hari..insyallah..lepas jalan-jalan kat booth gi lepak tengok orang bertanding vespa lambat pulak..best jugak..



best jugak lerr tengok brother2 dok susah payah lambatkan pergerakan vespa diorang..dah laa berat nak mampos..hehehe..banyak lagi aktiviti tapi tak sempat nak snap..hehehe..tapi malam tuh sayang betol sebab tak dapat ikut konvoi dalam KL..xpew laa..kite pon hari2 jalan dalam KL tuh..hehehe

Tapi keesokan harinya tuh memang best...banyak giler vespa datang..sebab hari last kan...ade pertandingan macam-macam..

katogeri :-
-vespa asal super/sprint
-vespa antik
-vespa ubahsuai mods custom
-vespa px/ps/lml
-vespa moden
-vespa ubah suai gila-gila
-lambretta terbuka(x kire mane2 jenis pon)



VESPA ASAL SUPER/SPRINT

vespa aku tergolong dalam katogeri nie lah...meh tengok vespa-vespa yang dipertanding kan..hehehe


                                          tuh vespa aku...warna putih..depan skalih...hehehe



VESPA ANTIK

vespa antik nie pulak macam-macam model boleh dikategorikan sebagai antik..paling feymes vespa jobot dengan GS je..nak tengok dye klasik ke x..tengok lah saiz tayar dye..kalau saiz 8 klasik laa tuu...meh kite pakat2 tengok...


kat bawah nie antara jobot-jobot yang aku minat...adidas tuh paling style...





vespa jobot nie memang lawa...tapi harga dye tuh yang sakit nye..pakai yang biase je laa kite...hehehe


VESPA UBAHSUAI MODS CUSTOM

vespa ubahsuai mods custom nie pulak ikut care lame..macam dalam citer-citer mat saleh pasal vespa dulu...
diorang nie ubahsuai tapi x menjejaskan body vespa..diorang main aksesori je laa..kat bawah nie ade koleksi dye...

yang nie chrome giler-giler..
                                                      yang nie simple jew...tapi okey laa
vespa mods nie paling lawa bagi aku kat  situ...memang perghh laa..

  
lawa jugak yang nie..

                                                
   VESPA PX/PS/LML                                          

vespa model nie pulak vespa yang x klasik sangat...tapi memang confident laa jalan jauh..lagi 1 dye ade signal...hahaha...sume lawa-lawa....tapi aku amik gambar model nie 1 gambar jew..aku x minat sgt model nie...hehehehe...VESPA MODEN aku x amik jugak..hehehehe

VESPA UBAHSUAI GILA-GILA

kategori vespa nie pulak memang geng2 otai je yang main..hahahaha...aku x minat sangat tapi ade yang aku minat jugak...sebab kreatif giler kott....macam2 diorang buat...lawa laa...tapi banyak sangat dalam album aku..aku amik skit2 je laa..hehehe
 vespa-vespa nie sume kaki lari nye..memang runner laa..stakat 125z tuh main-main jew..hahaha
 vespa nie siap main wheelie lagi..giler laa...dah laa owner dye perempuan..geng2 alor gajah..awek bawak vespa nie lawa jugak..hehehe

 nie sume kebanyakannya budak johor...memang minat vespa macam nie..vespa macam nie dipanggil klepet..
                    vespa nie memang giler2 rare laa...memang habis dibuatnye...siap ade tank lagi tuh

                                                                  chrome giler babi laa..


LAMBRETTA(TERBUKA)

                                   lamretta no 1 paling lawa..sebab model paling susah nak jumpe

 tak lame lagi aku pon akan ade jugak bende nie...

                                                                            silver rare

                                                    putih nie lawa giler..memang perghhh

                                                          vespa untuk anak-anak 

                                                                nak satu,nak satu!!!!!

lambretta nie bukan vespa..tapi keluar lagi awal dari vespa,......ramai orang ingat lambretta nie vespa..tapi sebenarnye lambretta nie lagi moden sikit sistem enjin dye..sebab dalam enjin dye pakai rantai..vespa xdew..lagi satu..mudguard dye or kalau orang x tau..yang kt tayar depan tuh..yg topi...mudguard dye x bergerak...sebab melekat dekat body..aku memegang hajat nak beli bende nie...hehehe

dan last sekali aku tertarik ngan vespa nie...1 body di airbrush nyew...lawa memang lawa laa...tapi aku tanye tuan die harga airbrush berape?? dia cakap rm3000!!!!....terkejut beruk aku..aduhai..mane nak cari duit banyak tuh...terpaksa laa lupakan hasrat aku tuh..hehehehe






tapi ape-ape pon memang best laa dapat join program macam nie...walaupon vespa aku tak dapat menang ape-ape..takpew laa...minat jew nie..hehe..

sekian~~

No comments:

Post a Comment